Tiskové zprávy
AI může pomoci sepsat stížnost, ale není to právník
Nástroje umělé inteligence (AI) využívají spotřebitelé čím dál víc k sepisování stížností na podnikatele. V současnosti přichází do Evropského spotřebitelského centra Česko takto připravených asi 60 % žádostí o pomoc při řešení sporů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie. Jenže takové popisy zároveň mohou generovat i nepřesnosti, včetně uvedení neexistujících paragrafů zákonů či soudních rozhodnutí, nebo…
Jak chytře na slevy Black Friday
(Praha, 27. listopad 2024) Období Black Friday přináší nejen lákavé slevy, ale i rizika podvodů a zavádějících nabídek. Evropské spotřebitelské centrum Česko připravilo praktické tipy, jak získat skutečné slevy a vyhnout se častým nástrahám při online nákupech. „Lidé by si měli dát pozor, zda je sleva počítána z nejnižší ceny za posledních 30 dnů a zda produkt jinde nevyjde levněji. Tohle unijní pravidlo neplatí pro…
Zpožděné zavazadlo? ESC radí, jaká máte práva
(Praha, 3. červenec 2024) Letiště VH Praha má v současnosti potíže v oblasti zavazadel, s veřejností komunikuje a snaží se problémy všemožně řešit. Pokud není cestujícímu dodáno přepravené zavazadlo včas a je zpožděno, cestující má právo na proplacení skutečně vynaložených nákladů až do výše ca 35 000 Kč na nákup věcí, které potřebuje pro účel své cesty. Evropské spotřebitelské centrum Česko ovšem varuje, že…
Jak mohou influenceři chránit mladé spotřebitele
(Praha, 6. únor) Influenceři cílí svou inzercí na mladou generaci, ale ne vždy je prodej na sociálních sítích úplně transparentní. Reklamy mohou být i nezáměrně skryté, nabídky neférové, prezentace výrobků zkreslené. Síť Evropských spotřebitelských center proto dnes, na celosvětový Den bezpečnějšího internetu, vyzývá influencery, aby zodpovědným přístupem pomáhali chránit práva a zdraví svých zákazníků – a to…