Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Vymáhat doručení zásilky nebo vrácení peněz z cizí země můžete s pomocí ESC

Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. Problémy se podařilo vyřešit ve spolupráci Evropských spotřebitelských center v Dánsku a Česku. Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. …

Chtějí jednotná práva spotřebitelů i lepší podmínky pro podnikání v EU

Nové pohledy na návrh směrnice EU o ochraně spotřebitelských práv nabídla pražská mezinárodní konference na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Odborníci z různých zemí Evropy, univerzitní profesoři, soudci a právníci, zástupci českých institucí, univerzit a spotřebitelských organizací přednesli také řadu pochybností o částech tohoto návrhu Evropské komise.Praha si vyslechla nové podněty pro…

Pozor na storno poplatky při rušení ubytování

Stále více lidí si dnes organizuje svou letní dovolenou nezávisle na cestovních kancelářích. Zakoupit výhodnou letenku a rezervovat hotelový pokoj přes internet je snadné. Málokoho již dnes překvapí, že např. zakoupená letenka nízkonákladové společnosti je nevratná. Nejinak je tomu často i u pobytu v hotelu. „Lidé pobyt ruší ze zdravotních či jiných důvodů, ale ty nejsou většinou pro poskytovatele ubytování nebo pro…

Zpožděný let? O kompenzacích lidé často nevědí

Cestující leteckých společností mají stále nízké povědomí o svých právech v případě mimořádných událostí, jako jsou zpoždění a zrušení letu nebo ztráta a poškození zavazadel. K takovýmto komplikacím dochází v jednom až dvou procentech letů po Evropě, což jsou ročně desetitisíce případů. V rámci kampaně informující o právech cestujících v letecké dopravě to dnes v Praze uvedl…