Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. Problémy se podařilo vyřešit ve spolupráci Evropských spotřebitelských center v Dánsku a Česku. Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. …
Nové pohledy na návrh směrnice EU o ochraně spotřebitelských práv nabídla pražská mezinárodní konference na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Odborníci z různých zemí Evropy, univerzitní profesoři, soudci a právníci, zástupci českých institucí, univerzit a spotřebitelských organizací přednesli také řadu pochybností o částech tohoto návrhu Evropské komise.Praha si vyslechla nové podněty pro…
Stále více lidí si dnes organizuje svou letní dovolenou nezávisle na cestovních kancelářích. Zakoupit výhodnou letenku a rezervovat hotelový pokoj přes internet je snadné. Málokoho již dnes překvapí, že např. zakoupená letenka nízkonákladové společnosti je nevratná. Nejinak je tomu často i u pobytu v hotelu. „Lidé pobyt ruší ze zdravotních či jiných důvodů, ale ty nejsou většinou pro poskytovatele ubytování nebo pro…
Cestující leteckých společností mají stále nízké povědomí o svých právech v případě mimořádných událostí, jako jsou zpoždění a zrušení letu nebo ztráta a poškození zavazadel. K takovýmto komplikacím dochází v jednom až dvou procentech letů po Evropě, což jsou ročně desetitisíce případů. V rámci kampaně informující o právech cestujících v letecké dopravě to dnes v Praze uvedl…