Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Zmýlil se obchodník v ceně?

Velmi nízká cena Vás zláká k bleskové koupi elektroniky nebo užitečné služby přes internet, ale obchodník Vaši objednávku zruší. Jak je to v tomto případě s Vaším nárokem na dodání zboží či poskytnutí služby? Na Evropské spotřebitelské centrum se často obracejí čeští i zahraniční spotřebitelé se stížnostmi na to, že obchodník odmítl dodat zboží či poskytnout službu, která byla nejčastěji prostřednictvím internetu…

ESC: Dovolená v zahraničí

Vše o zdravotním pojištění při cestě do zahraničí přímo v mobilu a informace o tom, jak se vyhnout finančním ztrátám při pronájmu auta. Užitečné tipy pro čas dovolených najdete na www.evropskyspotrebitel.cz. Pokud člověk neví, na co přesně se vztahuje základní zdravotní pojištění při cestě do jiných zemí EU, prozradí mu to aplikace pro chytré telefony nazvaná „Evropský průkaz zdravotního pojištění“. Obsahuje obecné…

Ani s prázdnou nábojnicí do letadla neprojdete, říká odborník na leteckou dopravu

Zpoždění letu nebo ztráta zavazadla může v době dovolených zničit pohodovou náladu. Jak se mohou cestující bránit a na jaké náhrady mají nárok, poradil čtenářům IHNED.cz ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR při České obchodní inspekci Tomáš Večl. Odpovědi z chatu konaného dne 4. 7. 2012, tedy v Den práv cestujících v letecké dopravě, si můžete přečíst zde. Tisíce lidí každoročně uvíznou…

Jak poznat internetové šejdíře: platby vyžadované předem či příliš levné zboží

Desítky Čechů se nechaly oklamat takzvanými nigerijskými podvodníky, kteří pod falešnými jmény a internetovými stránkami lákají z lidí peníze. Podle Tomáše Večla z Evropského spotřebitelského centra počet podobných podvodů za poslední rok výrazně vzrostl. Tomáš Večl v on-line rozhovoru čtenářům radil, na co si dát pozor při nákupech na zahraničích internetových stránkách a jak poznat falešné stránky. …