Články
Náhrada škody za problémy se zavazadly
Turistická sezona pokračuje, lidé si na dovolenou balí kufry i v podzimních měsících. Jenže co dělat, když je zavazadlo při letu poškozeno, zpožděno nebo se ztratí? Jak vysokou náhradu škody lze požadovat a v jakých lhůtách? Pokud se po příletu vaše zavazadlo neobjevilo na pásu, bylo poškozeno nebo se z něj něco ztratilo, můžete požadovat náhradu škody ve výši až zhruba 33 000 Kč. Vhodné je ještě na letišti požádat…
Jak získat peníze zpět od neférového obchodníka
Platíte-li při nákupu přes internet platební kartou a obchodník vám nedodá objednané zboží či služby, můžete využít bankovní nástroj zvaný chargeback, kterým za určitých podmínek lze získat peníze zpět. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) dostává každoročně mnoho stížností od spotřebitelů, kterým byla upřena jejich práva při nákupu na internetu u obchodníků z jiných zemí Evropské unie. Problém samozřejmě…
ESC: Nástrahy mezinárodních bankovních převodů
Nakupujete-li v zahraničí, může se stát, že budete chtít zaplatit bankovním převodem. Nebo budete žádat obchodníka o zaslání peněz na váš bankovní účet po odstoupení od smlouvy či po uznané reklamaci. Ve všech případech je velmi důležité vědět, jak to udělat správně, protože zadání čísla účtu ve špatném tvaru může zdánlivě jednoduchý úkon značně zkomplikovat a prodražit. Když si chcete nechat zaslat peníze bankovním…
Nejčastější podvody na internetu
Každý osmý Evropan se už někdy setkal s internetovým podvodem. Každý dvanáctý čelil krádeži osobních údajů. Stačí být chvilku nepozorný při využívání on-line služeb na vašem počítači nebo mobilním telefonu. Europol uvádí, že zločinci na celém světě ročně oberou uživatele internetu o 9454 miliard korun, což převyšuje zisk z obchodu s marihuanou, kokainem a heroinem dohromady. Síť Evropských spotřebitelských center …