Insolvenční řízení se společností Air Berlin začalo 1. listopadu. Ostatní dopravci, jako např. společnost Lufthansa, nabízejí nové letenky za poloviční ceny cestujícím, jejichž zpáteční lety byly zrušeny.
Kde a jak mohou lidé uplatnit své pohledávky?
Spotřebitelé mohou uplatnit své pohledávky v rámci působnosti probíhajícího insolvenčního řízení. Žádosti musí být podány insolvenčnímu správci do 1. února 2018.
Je potřeba uvést následující:
- Cenu letenky
- Odůvodnění (např. zrušení letu)
- Podrobnosti letu (číslo rezervace, datum letu atd.)
Spotřebitelé mají nicméně nízkou šanci na vrácení peněz.
Koho se mohou týkat zvýhodněné nabídky zpátečních letenek?
Letecké společnosti Lufthansa, Eurowings, SWISS a Austrian Airlines nabízejí nové letenky na zpáteční lety za zvýhodněných podmínek. Jejich nabídka platí za následujících okolností:
- Rezervace letenek byla provedena před 15. srpnem 2017 (což byl den podání insolvenčního návrhu společností Air Berlin).
- Zrušený zpáteční let se měl uskutečnit mezi 28. říjnem a 15. listopadem 2017.
- Nižší ceny se netýkají vnitrostátních letů v Německu.
Je potřeba si uvědomit následující: Cestující si musí nové letenky rezervovat přímo na webub dané letecké společnosti. Lety musí být operovány samotnou leteckou společností a nikoli smluvním partnerem. Cestující musí předložit obě letenky – starou I novou, aby mohli získat zpět polovinu zaplacené ceny. Žádost o vrácení poloviny ceny letenky musí být u letecké společnosti podána do 15. Prosince 2017. Další informace najdete na webu společnosti Lufthansa.