„Ryanair oznámil zrušení spojů z Brna ve čtvrtek 21. 9., v neděli 24. 9. a z Prahy v úterý 26. 9., a tak pokud svým dotčeným klientům nenabídne náhradní let za srovnatelných podmínek, kterým by je dopravil do cílové destinace nejpozději dvě, respektive čtyři hodiny po plánovaném čase příletu, cestující mají u destinace Londýn právo na paušalizovanou náhradu škody ve výši 250 eur,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR. V případě letů na větší vzdálenosti může kompenzace činit 400 nebo 600 eur.
Dopravce je současně povinen zajistit bezplatnou péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování po dobu nezbytně nutnou při čekání na náhradní let. Ten se má dle evropského nařízení 261/2004 uskutečnit při nejbližší možné příležitosti.
„Lidé mají také právo se rozhodnout, že náhradním spojem nepoletí a odstoupí od smlouvy. V takovém případě dostanou své peníze zpět a dopravce jim neposkytuje žádnou péči,“ upřesňuje Ondřej Tichota a dodává, že právo na paušální náhradu škody nemají cestující v případě, že byli o zrušení letu informováni déle než 14 dní před plánovaným odletem.
Více o právech cestujících na www.evropskyspotrebitel.cz.