Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak získat zpět peníze za nedoručené dárky

(Praha, 31. prosinec 2023) Mnoho lidí se nedočkalo objednaných vánočních dárků pro jejich blízké. Pokud prodejce nevrací peníze nebo ani nekomunikuje, existuje způsob, jak částku získat zpět i bez jeho souhlasu. Zkušenost Evropského spotřebitelského centra Česko ukazuje, že po platbě kartou přes internet pomůže banka díky nástroji zvanému chargeback a po platbě přes online platební systémy pomohou jejich…

EURO 2024: Pozor na falešné prodejce vstupenek

(Praha, 4. prosinec 2023) Hned po sobotním losu základních skupin fotbalového Eura, které se uskuteční příští rok v Německu, se na internetu objevily první pochybné nabídky vstupenek, jak upozorňuje Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci. Fanoušci by se měli mít na pozoru před podvodníky a využívat pouze oficiální prodej na webech Českého fotbalového svazu a asociace UEFA. Ten začal…

Jak si z Black Friday neudělat černý pátek

(Praha, 22. listopad 2023) S blížícím se Black Friday lidé čelí sílícímu tlaku reklamy online prodejců přimět je k nákupům zlevněných věcí, které možná ani nepotřebují. Proti možné manipulaci nabízí Evropské spotřebitelské centrum následující tipy: udělat si seznam priorit svých nákupů, porovnat ceny více e-shopů, vedle hvězdiček hodnocení si i pár recenzí skutečně přečíst, zjistit si zemi sídla prodejce nebo se…

Aplikace s vašimi právy, když stojí trajekty i letadla

(Praha, 8. srpen 2023) Dopravu na severu Evropy dnes ochromily silné bouře. Stojí letadla, trajekty, autobusové i železniční linky – svá práva v případě mimořádných situací najdou cestující v bezplatné mobilní aplikaci „ECC-Net: Travel“. Obsahuje nejen podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zrušení či zpoždění letu i plavby trajektem nebo…