Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Ve sporech s prodejci zachraňují lidem stovky milionů korun

(Praha, 11. červenec 2023) Síť Evropských spotřebitelských center pomohla loni spotřebitelům získat zpět od podnikatelů z jiných zemí Evropské unie v přepočtu téměř 250 milionů korun. Nejčastěji v oblasti zrušených a zpožděných letů, internetového nakupování, autopůjčoven nebo ubytovacích služeb. Právníci vyřešili mimosoudní cestou 64 % z více než 22 000 přeshraničních sporů. Dalších téměř 100 000 lidí dostalo radu,…

Speciální adventní kalendář dává 24 tipů na bezpečné nákupy online

(7. prosinec 2022) Spotřebitelé mohou využít každodenní tipy na bezpečné online nakupování a informace o právech při cestování v EU. Stačí sledovat účty Evropského spotřebitelského centra ČR na twitteru a facebooku a každý den pomyslně otevřít okénko speciálního adventního kalendáře s právy nakupujících pro případ, že prodejce nepošle zboží, nebo neposkytne dobrou službu. Síť Evropských spotřebitelských center…

Black Friday: Jak se vyhnout pastem výprodejů

(24. listopad 2022) V čase inflace, rostoucích cen energií i jistého nedostatku zboží je o Black Friday mezi zákazníky obzvlášť zájem. Ale pozor, slogany jako „nejvýhodnější nabídka“ apod. mohou lákat na falešné slevy nebo dokonce na podvodné e-shopy. Známý trik „zbývají už jen tři položky“ má na zákazníky vyvíjet nátlak. Čemu odolat při honbě za nižší cenou, radí Evropské spotřebitelské…

Jak jdou na udržitelnější spotřebu v 26 zemích Evropy

(Praha, 11. srpen 2022) Mnozí evropští prodejci, výrobci i zákonodárci se snaží o snížení dopadu spotřeby na životní prostředí a větší udržitelnost obchodu. Někde se snaží zatraktivnit opravy či nákupy jízdních kol a veřejnou dopravu, jinde mají aplikaci proti plýtvání potravinami nebo nabízejí 10% slevu na nákup kávy do vlastního přineseného kelímku. Lucembursko má veřejnou dopravu zdarma pro místní i turisty. Síť…