Pokud internetový prodejce nedoručil objednané zboží zaplacené kartou a ani nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra vycházejí banky svým klientům vstříc a zaplacenou částku obyčejně stáhnou zpět od banky podnikatele. Při platbě převodem na účet tato možnost neexistuje.
Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.
Otevřené hranice Evropy umožňují snadno vyjet na adventní trhy hlavně v sousedních zemích. Kde je radno mít se na pozoru před triky stánkařů a kde hrozí předražení nákupu, uvádí síť Evropských spotřebitelských center zřizovaná Evropskou komisí a členskými státy.
V angličtině sice slovo „cookies“ znamená sušenky, ale když takový překlad používá internetový obchod v upozornění na soubory cookies, pak něco není v pořádku. Množí se případy, kdy si lidé objednali zboží z e-shopu psaného se špatnou češtinou a s doménou .cz, a přitom se za ní ukrýval prodejce z Číny, který dodal jiný či nekvalitní výrobek, nebo nedodal nic. Vánoční nákupy jsou tady a spotřebitelé by si měli vždy…