Evropské spotřebitelské centrum Česko varuje spotřebitele před podvodnými zprávami, které se v poslední době šíří e-mailem i přes komunikační aplikace. Jejich autoři se vydávají za pracovníky sítě Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) nebo konkrétní národní centra, včetně toho českého. Zneužívají přitom důvěryhodně znějící jména, falešné tituly, loga (letos k 20 letům existence sítě) i odkazy na skutečné…
Půjčení auta na dovolené v zahraničí může být praktické řešení, jak poznat místa mimo hlavní turistické trasy. Stále se ale spotřebitelům děje, že jim po návratu z domů autopůjčovna nevrátí údajné zálohy nebo jim strhne peníze za údajné, ale nikde neoznačené poškození karoserie. Příklady z praxe ukazují, že připravenost a důslednost při převzetí i vracení vozidla mohou hrát klíčovou roli. Český spotřebitel po…
Seznamování přes internet je dnes běžné. S vidinou nové lásky ale řada lidí naletí neférovým praktikám. Některé servery, včetně těch se sídlem mimo EU, například ve Švýcarsku, nadále lákají uživatele na zkušební členství nebo slibují „ověřené“ profily. Ve skutečnosti ale často jen chtějí, aby se lidé upsali k placení výsledně vysokých částek za automaticky prodlužované členství. Jak je odhalit, se dozvíte v tomto…
Slibují výhodné ceny, rychlý nákup a snadné odbavení. Jenže realita může vypadat jinak, když letenku za pár stovek může snadno zdražit nečekaný příplatek. Stačí jedno kliknutí navíc, chybějící či nejasná informace, chyba systému online odbavení nebo komplikace s velikostí zavazadla. Spotřebitel, který si koupil dvě zpáteční letenky do Říma a zvolil variantu s příručním zavazadlem, si chtěl 31. prosince odbavit…