Upozorňujeme, že s ohledem na nebývale vysoký počet podání je může být reakční doba ESC i několik týdnů. Děkujeme za pochopení.
Chcete-li, aby Vám síť Evropských spotřebitelských center přímo asistovala ve sporu s podnikatelem z jiné země EU, Norska nebo Islandu, pošlete vše potřebné (dle instrukcí níže), VČETNĚ DOKLADŮ A KOMUNIKACE TÝKAJÍCÍ SE DANÉHO PROBLÉMU, a to v jediné e-mailové zprávě na adresu ECCNET-CZ@ec.europa.eu. Je potřeba případ pokud možno stručně popsat se zaměřením se na fakta a přiložit veškeré naskenované či nafocené dokumenty (potvrzení objednávky, faktura, reklamační formulář fotografie vady výrobku, komunikaci apod.). Popis případu napište pouze česky nebo anglicky.
UPOZORNĚNÍ:
- ESC není oprávněno zabývat se spory českých spotřebitelů s českými obchodníky. V takovém případě se obraťte na některé ze spotřebitelských sdružení – odkazy na ně naleznete zde.
- Spotřebitel je fyzická nepodnikající osoba, která si koupila výrobek nebo službu pro svoji vlastní osobní potřebu nebo pro potřebu svojí rodiny, a tedy nikoli takzvaně „na IČ“.
Postup při řešení přeshraniční stížnosti
- Spotřebitel pošle podklady k případu, jak je uvedeno výše, e-mailem na ECCNET-CZ@ec.europa.eu. Pravidla pro zasílání podkladů jsou uvedena níže.
- Naši právníci posoudí požadavek na uplatnění práv spotřebitele ve sporu s podnikatelem z jiné země EU, Norska či Islandu.
- Pokud je Vaše reklamace nebo stížnost oprávněná, kontaktujeme partnerské ESC v zemi podnikatele, které ho na základě zaslaných dokumentů vyzve v jeho mateřštině k nápravě nezákonného jednání.
Pravidla zasílání podkladů ke stížnosti
Dodržením uvedených pravidel urychlíte proces řešení Vašeho případu, a zvýšíte tak i šanci na jeho úspěšné vyřešení.
Pro odeslání níže uvedeného slouží e-mailová adresa ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
Vše k případu, prosíme, pošlete pouze v jednom e-mailu! Nikoli v několika zprávách za sebou s různými soubory k témuž případu!!! Děkujeme za pochopení.
Mezi dokumenty a podklady, které jsou bezpodmínečně potřeba k řešení případu, patří:
- stručný popis případu, ve kterém jsou uvedeny všechny relevantní informace
- dokument prokazující, že z Vaší strany proběhlo kontaktování podnikatele s konkrétním požadavkem řešení celého problému (e-maily, dopis s podacím lístkem ap.)
- relevantní doklady dle charakteru případu např. objednávka, potvrzení o platbě (např. výpis z účtu, dobírkový doklad, potvrzení PayPal apod.), dosavadní komunikace s podnikatelem, fotografické zdokumentování vady a další
- Pokud po podnikateli požadujete zaslání peněz, sdělte nám rovněž číslo svého účtu v mezinárodním formátu, tedy ve tvaru IBAN, a SWIFT.
Také Vás v rámci urychlení a zefektivnění řešení celého případu žádáme o důsledné dodržení následujících pravidel pro odesílání dokumentů.
- přílohy zasílejte ve formátu .pdf
- e-mailovou komunikaci s podnikatelem zasílejte v jednom .pdf souboru seřazenou chronologicky od nejstarší po nejnovější, případně naopak
- při kopírování e-mailové komunikace nevkládejte při kopírování jednotlivých e-mailů vždy současně i celou předchozí komunikaci, ale jen novou
- scany, případně fotografie, posílejte v dostatečném rozlišení tak, aby bylo vše jasně a dobře čitelné
Velikost souborů nesmí být větší než 10 MB! Případně se pokuste přílohy zmenšit.
Děkujeme za pochopení a spolupráci na řešení Vašeho případu dle výše uvedených instrukcí.