Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Češi versus svět dovolených

Na léto je radno se s rozmyslem vybavit sadou užitečných informací pro případy, kdy jdou při dovolené věci jinak, než by měly. Jak postupovat při potížích na letišti, v autopůjčovně, hotelu a také při samotném objednání zájezdu či ubytování, prozradí následující praktické rady. Problém na letišti Postup při zrušení nebo významném zpoždění letu: dopravce je povinen vás informovat o vašich právech, v případě zrušení…

Zpožděný let a poškozený kufr? Kalkulátor pomůže zjistit vaše práva

Češi si mohou ode dneška velmi rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum na svém webu spustilo „Letecký kalkulátor vašich práv“, který po zadání místa odletu a příletu okamžitě sdělí, co mohou cestující v konkrétní situaci dělat a požadovat, resp. jaké povinnosti vůči nim má dopravce. Online…

Kdo zodpovídá za váš zájezd

Řada českých spotřebitelů objednává zájezdy u českých společností, protože věří, že pokud nastane nějaký problém, bude možné díky znalosti jazyka a práva i zeměpisné blízkosti vše snadno vyřešit. I tady je ale potřeba zvažovat. Cestovní agentura totiž není cestovní kancelář a za zájezdy pořádané jinými, mnohdy zahraničními subjekty, zpravidla nenese odpovědnost. Vystupuje jen jako zprostředkovatel.  Evropské…

Jak pomáhají Hrdinové EU

„Chráníme se navzájem.“ Podtitul iniciativy nazvané Hrdinové EU je výstižný – představuje instituce a konkrétní lidi, kteří ve své práci pomáhají chránit lidské životy, státní hranice, životní prostředí, zdraví a také práva spotřebitelů. Evropská komise jich vybrala v každém členském státě několik a v České republice je mezi nimi i Evropské spotřebitelské centrum, které hájí práva nakupujících na jednotném trhu, a…