Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak získat zpět peníze za nedoručené vánoční dárky

(Praha, 31. prosinec 2024) Svátky jsou pryč, ale ne pro všechny – někteří spotřebitelé se potýkají s následky nedoručení objednaných a zaplacených dárků. Když prodejce nereaguje nebo odmítá vrátit peníze, že lze získat částku zpět i bez souhlasu podnikatele, upozorňuje Evropské spotřebitelské centrum Česko. A to pokud platba proběhla online kartou nebo přes jiné internetové platební nástroje. „Pokud lidé platili…

Jak chytře na slevy Black Friday

(Praha, 27. listopad 2024) Období Black Friday přináší nejen lákavé slevy, ale i rizika podvodů a zavádějících nabídek. Evropské spotřebitelské centrum Česko připravilo praktické tipy, jak získat skutečné slevy a vyhnout se častým nástrahám při online nákupech. „Lidé by si měli dát pozor, zda je sleva počítána z nejnižší ceny za posledních 30 dnů a zda produkt jinde nevyjde levněji. Tohle unijní pravidlo neplatí pro…

Pozor! Zneužití jména ESC podvodníky

ESC zaznamenalo případy podvodného e-mailu zaslaného občanům Česka. Předmět zní: „Varování: jak získat zpět ztracené prostředky a vyhnout se podvodům“. V textu je uvedena výzva, aby se lidé obrátili na údajného „inspektora ESC“ Petra Nussera (takový člověk nikdy pro ESC Česko nepracoval a ESC ani nemá inspektory), který údajně pomůže získat zpět finanční prostředky.  Podvodný e-mail míří na…

Vánoce: sociální sítě a „mystery boxy“

Nákupy přes sociální sítě, jako je Facebook, Instagram či TikTok, se stávají čím dál populárnějšími. Stylová reklama, videa, atraktivní fotky produktů ale mohou kupující zmást, čehož zneužívají neféroví prodejci hlavně z mimoevropských zemí a podvodníci, kteří nemají v úmyslu jakékoli zboží poslat nebo zasílají výrobky zcela jiné kvality, než inzerují. Jak je poznat a nenechat se napálit? Pokud jste uvažovali o…