Dostali jste se někdy do potíží v letecké dopravě? Byl váš let zrušen nebo zpožděn, případně Vám odepřeli nástup na palubu či poškodili zavazadlo? Podělte se o svou zkušenost v dotazníku, jehož výsledky poslouží jako podklad pro audit práv cestujících, který se týká také železniční, autobusové a vodní dopravy.
V nedávné době zaznamenalo ESC nárůst případů souvisejících s placenými internetovými seznamkami. Jedním z nich byl i případ pana Karla, kterého členstvím na seznamce obdaroval kamarád. Ačkoli se 149 Kč zdálo z počátku jako výhodná investice, opak byl pravdou a kamarádovi pana Karla se po půl roce strhlo z karty dalších 2500 Kč.
Pokud internetový prodejce nedoručil objednané zboží zaplacené kartou a ani nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra vycházejí banky svým klientům vstříc a zaplacenou částku obyčejně stáhnou zpět od banky podnikatele. Při platbě převodem na účet tato možnost neexistuje.
Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.