Téměř půl milionu cestujících zasáhne třídenní stávka pilotů Lufthansy, která začala právě dnes. Jde o jednu z největších stávek v historii této německé společnosti a dopravce má povinnost se o své klienty v takové situaci bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout občerstvení po dobu odpovídající čekací době na náhradní let a v případě potřeby i ubytování. Lidé mohou také odstoupit od smlouvy a požádat o vrácení…
Platíte-li při nákupu přes internet platební kartou a obchodník vám nedodá objednané zboží či službu, můžete využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Nová zpráva sítě Evropských spotřebitelských center (ESC) popisuje, jak se lze účinně bránit neférovým obchodníkům, když v Evropě spotřebitel nakupuje online a platí kartou. „Průzkum ukázal, že ve většině…
Jak se chránit před útoky internetových podvodníků? Zodpovědným chováním při online nákupech či obezřetností na sociálních sítích, radí Evropské spotřebitelské centrum, které 10. února na Den bezpečnějšího internetu upozorňuje na rizika internetu i způsoby, jak problémům předcházet. „Stále se setkáváme s neuváženými nákupy spotřebitelů na internetu. Vidí velmi výhodnou nabídku, objednají si zboží, zaplatí za něj…
Upozornění pro vánoční online nákupy v Evropské unii Spotřebitelé na poslední chvíli objednávají vánoční dárky a po lepších cenách a vyšší kvalitě se ohlížejí také na zahraničních e-shopech v EU. Jejich trh již přes deset let monitoruje síť Evropských spotřebitelských center, která vydala následující upozornění, na co si dát pozor při internetových nákupech na poslední chvíli. V Evropské unii nakupuje pravidelně na…