Novinky

Důrazné varování: Prověřujte si kontakty na online prodejce
Mnoho spotřebitelů stále přichází o své peníze proto, že nakupují v e-shopech, které neuvádějí žádné kontaktní údaje ani podmínky nákupu. Přitom jde o základní znak podvodu nebo neférových obchodníků, kteří zaplacené zboží buď nepošlou vůbec, nebo v nízké kvalitě. Při Dni bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 7. února, Evropské spotřebitelské centrum varuje: kdo nenabízí existující kontaktní adresu, není…

ESC: Roste poměr problémů při nákupech online
Člověka jistě rozezlí nedoručení zboží při nákupu přes internet, nevyřízená reklamace, potíže s odstoupením od smlouvy bez udání důvodu nebo doručení jiného či vadného zboží. Právě to jsou časté problémy, které pomáhá řešit síť Evropských spotřebitelských center, a to v případech, kdy je obchodník z jiné země EU. A poměr problémů v rámci elektronického nakupování vůči problémům s nákupy uskutečněnými v kamenných…

Na seznamkách buďte opatrní
Evropské spotřebitelské centrum se setkává se stále narůstajícím počtem stížností týkajících se seznamek, tedy webových stránek, které nabízejí pomoc při hledání partnera či partnerky. Někteří uživatelé jsou nepozorní a dostávají se do problémů, ze kterých nevede snadná cesta ven. Pokus o seznámení přes internet se někdy neobejde bez rizika, zvláště pokud se spotřebitel nechá zlákat nabídkou neseriózního…

Český e-shop v rukou zahraničního podnikatele
Při internetovém nákupu ze zahraničí můžete někdy ušetřit nemalou finanční částku. Je však dobré počítat i s některými riziky, aby váš první přeshraniční nákup neskončil zklamáním. Mnoho uživatelů internetu si například stále neuvědomuje, že za českou internetovou stránkou může stát subjekt třeba z druhého konce světa. Na Evropské spotřebitelské centrum se stále častěji obracejí spotřebitelé, kteří až při vzniku…