Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Na seznamkách buďte opatrní

Evropské spotřebitelské centrum se setkává se stále narůstajícím počtem stížností týkajících se seznamek, tedy webových stránek, které nabízejí pomoc při hledání partnera či partnerky. Někteří uživatelé jsou nepozorní a dostávají se do problémů, ze kterých nevede snadná cesta ven. Pokus o seznámení přes internet se někdy neobejde bez rizika, zvláště pokud se spotřebitel nechá zlákat nabídkou neseriózního…

Český e-shop v rukou zahraničního podnikatele

Při internetovém nákupu ze zahraničí můžete někdy ušetřit nemalou finanční částku. Je však dobré počítat i s některými riziky, aby váš první přeshraniční nákup neskončil zklamáním. Mnoho uživatelů internetu si například stále neuvědomuje, že za českou internetovou stránkou může stát subjekt třeba z druhého konce světa. Na Evropské spotřebitelské centrum se stále častěji obracejí spotřebitelé, kteří až při vzniku…

Práva cestujících mějte přímo v mobilu

Co dělat přímo na letišti, když je let zrušen nebo když nedorazilo zavazadlo? Na co má člověk právo? To lze snadno zjistit díky mobilní aplikaci Evropské komise o právech cestujících. V zimě se mohou hodit informace o povinnosti bezplatné péče ze strany dopravce v případě přerušení leteckého provozu vinou sněhové vánice. Evropská komise pokračuje ve své snaze posilovat postavení cestujících na evropském trhu a…

Jak získat peníze zpět od neférového obchodníka

Platíte-li při nákupu přes internet platební kartou a obchodník vám nedodá objednané zboží či služby, můžete využít bankovní nástroj zvaný chargeback, kterým za určitých podmínek lze získat peníze zpět. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) dostává každoročně mnoho stížností od spotřebitelů, kterým byla upřena jejich práva při nákupu na internetu u obchodníků z jiných zemí Evropské unie. Problém samozřejmě…