Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak získat peníze zpět od neférového obchodníka

Platíte-li při nákupu přes internet platební kartou a obchodník vám nedodá objednané zboží či služby, můžete využít bankovní nástroj zvaný chargeback, kterým za určitých podmínek lze získat peníze zpět. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) dostává každoročně mnoho stížností od spotřebitelů, kterým byla upřena jejich práva při nákupu na internetu u obchodníků z jiných zemí Evropské unie. Problém samozřejmě…

Nejčastější podvody na internetu

Každý osmý Evropan se už někdy setkal s internetovým podvodem. Každý dvanáctý čelil krádeži osobních údajů. Stačí být chvilku nepozorný při využívání on-line služeb na vašem počítači nebo mobilním telefonu. Europol uvádí, že zločinci na celém světě ročně oberou uživatele internetu o 9454 miliard korun, což převyšuje zisk z obchodu s marihuanou, kokainem a heroinem dohromady. Síť Evropských spotřebitelských center …

Past při platbě za letenky

Někteří čeští zákazníci irské letecké společnosti si všimli, že z jejich účtů mizí vyšší částky, než za které jsou lety nabízeny. Důvodem je, že ačkoli jsou ceny letenek uvedeny v českých korunách, během procesu platby dojde hned ke dvěma přepočtům měny – nejprve podle kurzu dopravce a pak i vydavatele platební karty. Klient tak přichází až o stovky korun na jedné transakci. Cestující si na webu…

Časté problémy na dovolené

Více než čtvrtina lidí zažívá problémy se službami cestovního ruchu v Evropě. Ukazuje to průzkum asociace ANEC mezi téměř šesti tisíci respondentů. Nejčastěji si lidé stěžují na trable při vypůjčení vozu, v letecké a železniční dopravě nebo v rámci zájezdu. Čeho se problémy týkají, jak se jich vyvarovat a jak se prát o svá práva? Čtyři pětiny z téměř šesti tisíc účastníků průzkumu ANEC si služby v cestovním ruchu…