Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nejčastější podvody na internetu

Každý osmý Evropan se už někdy setkal s internetovým podvodem. Každý dvanáctý čelil krádeži osobních údajů. Stačí být chvilku nepozorný při využívání on-line služeb na vašem počítači nebo mobilním telefonu. Europol uvádí, že zločinci na celém světě ročně oberou uživatele internetu o 9454 miliard korun, což převyšuje zisk z obchodu s marihuanou, kokainem a heroinem dohromady. Síť Evropských spotřebitelských center …

Past při platbě za letenky

Někteří čeští zákazníci irské letecké společnosti si všimli, že z jejich účtů mizí vyšší částky, než za které jsou lety nabízeny. Důvodem je, že ačkoli jsou ceny letenek uvedeny v českých korunách, během procesu platby dojde hned ke dvěma přepočtům měny – nejprve podle kurzu dopravce a pak i vydavatele platební karty. Klient tak přichází až o stovky korun na jedné transakci. Cestující si na webu…

Časté problémy na dovolené

Více než čtvrtina lidí zažívá problémy se službami cestovního ruchu v Evropě. Ukazuje to průzkum asociace ANEC mezi téměř šesti tisíci respondentů. Nejčastěji si lidé stěžují na trable při vypůjčení vozu, v letecké a železniční dopravě nebo v rámci zájezdu. Čeho se problémy týkají, jak se jich vyvarovat a jak se prát o svá práva? Čtyři pětiny z téměř šesti tisíc účastníků průzkumu ANEC si služby v cestovním ruchu…

Objednávka jedním klikem

Někteří lidé si myslí, že když nepodepíší vytištěnou smlouvu o zájezdu, tak pro ně není žádná objednávka závazná. Ale na to pozor! Vinou nepozornosti při vybírání dovolené na webech zahraničních a nově i českých cestovních kanceláří mohou spotřebitelé přijít ke značné finanční újmě. Stačí k tomu prakticky jediné kliknutí. Ve své praxi se Evropské spotřebitelské centrum (ESC) setkalo s řadou…