Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nový cíl EU: vzdělanější spotřebitel (Lidové noviny)

Lidé nečtou smlouvy a zdráhají se hájit svá práva. Kampaně Evropské komise to mají změnit Češi jsou otevření úvěrům. Přestože ale na dluh žijí stále častěji, nejsou podle průzkumu, který si nechala vypracovat Evropská komise (EK), o svých právech souvisejících se spotřebitelskými půjčkami nebo se zakoupeným zbožím dostatečně informováni. Ba co víc, o některých náležitostech nemají přehled ani sami obchodníci. Komise…

ESC pro epravo.cz: Nebezpečí škody na věci – poškození zboží ze zásilkového prodeje během přepravy

V diskusi nad nedostatky nového občanského zákoníku se objevuje i téma přechodu rizika vzniku náhodné škody na zboží dodávaném spotřebiteli při zásilkovém prodeji s využitím dopravce. Kdo má odpovídat za náhodné poškození, zničení nebo i ztrátu věci objednané po internetu, z katalogu nebo po telefonu na cestě od prodávajícího ke spotřebiteli? Celý příspěvek Mgr. Kláry Balabánové (Evropské…

Poplatky při zrušení ubytování

Tuto zimu se lidé obraceli na ESC mimo jiné kvůli sporům o výši storno poplatků za zrušené ubytování v hotelu či penzionu především v Alpách. Částka, kterou měli zaplatit, jim přišla vysoká, protože se téměř rovnala ceně pobytu. Je ale třeba si uvědomit, že smlouvy se mají dodržovat, a pokud je nedodržíme, musíme nést následky. Storno poplatky jsou oprávněné, otázkou však je, v jaké výši. Při…

Nástrahy online nákupu mimo EU

Evropskému spotřebitelskému centru se stále častěji ozývají lidé, kteří se na základě webové prezentace e-shopu domnívali, že nakupují online z Německa či Velké Británie, zboží jim však přišlo z Číny. Navíc bylo mnohdy padělané či jinak nekvalitní. Jak poznat, s kým ve skutečnosti uzavírám smlouvu a v čem se liší nákupy z tzv. třetích zemí a ze zemí Evropské unie? Nákupy online jsou moderním trendem a mají své…