Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nástrahy online nákupu mimo EU

Evropskému spotřebitelskému centru se stále častěji ozývají lidé, kteří se na základě webové prezentace e-shopu domnívali, že nakupují online z Německa či Velké Británie, zboží jim však přišlo z Číny. Navíc bylo mnohdy padělané či jinak nekvalitní. Jak poznat, s kým ve skutečnosti uzavírám smlouvu a v čem se liší nákupy z tzv. třetích zemí a ze zemí Evropské unie? Nákupy online jsou moderním trendem a mají své…

Dobře si prohlédnout výrobek

Velmi hořká zkušenost české spotřebitelky s nákupem luxusní kabelky za 130 000 Kč v Paříži připomněla, jak je důležité při nákupu v kamenné prodejně dobře si kupovaný výrobek prohlédnout a nechat si ho zabalit před očima. Česká spotřebitelka si v Paříži vybrala vysněnou kabelku v přepočtu za zhruba 130 000 Kč. V značkové prodejně vše probíhalo profesionálně, ostatně jak očekávala – její…

Online seznamky – jak na to

Počet stížností na jednání internetových seznamek ze zemí EU v poslední době opět velmi vzrostl. Vedle zavádějících cen a neúplných služeb se uživatelé nejčastěji setkávají s takzvaným automatickým prodloužením smlouvy, a tedy s hrozbou výrazného prodražení využité služby. Jak se vyhnout nemilému překvapení? Nabídky na využití služeb online seznamek „na zkoušku“ jsou obyčejně inzerovány na krátkou…

ODR: Nová platforma pro řešení sporů online

K řešení sporů s internetovými prodejci mohou spotřebitelé od února využívat elektronickou platformu ODR. Podnikatele mohou pomocí tohoto elektronického formuláře kontaktovat napřímo se svojí stížností, nebo v případě, že předtím neuspěli s klasickou reklamací. Následné řízení vedené některým ze subjektů mimosoudního řešení sporů ADR má trvat maximálně 90 dní a je pro obě strany bezplatné.…