Tiskové zprávy
Na veletrhu cestovního ruchu v Brně má ESC svůj stánek
Návštěvníci veletrhu cestovního ruchu GO na brněnském výstavišti se mohou od 16. do 19. ledna bezplatně informovat o svých právech při cestování za hranice ČR a možnostech řešení případných problémů s poskytovateli služeb v cestovním ruchu a obchodníky z jiných zemí EU. Evropské spotřebitelské centrum poradí a může případně i přímo pomoci řešit přeshraniční spory s leteckými společnostmi, tedy při vymáhání…
Zrušení letu může přinést až 600 eur
(Brno, 11. prosince 2013) O svých právech při zpoždění nebo zrušení letu se dnes dovídali cestující na brněnském letišti. Náhrada škody může být v takových případech 250 až 600 eur, v případě poškození či ztráty zavazadel pak až 33.000 Kč. Evropské spotřebitelské centrum informovalo také o tom, že bezplatně pomáhá řešit spory s leteckými dopravci z jiných zemí Evropské unie. Kromě pasažérů se i někteří obyvatelé…

Reklamaci teď zvládnete v 25 jazycích
Na dovolené v zahraničí se často stává, že spotřebitel vyřizuje reklamaci služeb nebo zboží rukama nohama, protože místní jazyk neovládá. Rychlou pomoc pro tyto situace nabízí nová mobilní aplikace sítě Evropských spotřebitelských center „ECC-Net Travel“, která uživateli okamžitě sdělí jeho práva týkající se nejčastěji řešených problémů a pro různé situace přidá i konkrétní věty ve 23 jazycích EU, norštině a…
Pozor, smlouvu o zájezdu uzavřete i jedním klikem
Někteří lidé si myslí, že když nepodepíší vytištěnou smlouvu o zájezdu, tak pro ně není žádná objednávka závazná. Na to pozor. Při vybírání dovolené na webech zahraničních a nově i českých cestovních kanceláří mohou spotřebitelé vinou nepozornosti přijít ke značné finanční újmě. Stačí k tomu prakticky jediné kliknutí.