V diskusi nad nedostatky nového občanského zákoníku se objevuje i téma přechodu rizika vzniku náhodné škody na zboží dodávaném spotřebiteli při zásilkovém prodeji s využitím dopravce. Kdo má odpovídat za náhodné poškození, zničení nebo i ztrátu věci objednané po internetu, z katalogu nebo po telefonu na cestě od prodávajícího ke spotřebiteli? Celý příspěvek Mgr. Kláry Balabánové (Evropské…
Tuto zimu se lidé obraceli na ESC mimo jiné kvůli sporům o výši storno poplatků za zrušené ubytování v hotelu či penzionu především v Alpách. Částka, kterou měli zaplatit, jim přišla vysoká, protože se téměř rovnala ceně pobytu. Je ale třeba si uvědomit, že smlouvy se mají dodržovat, a pokud je nedodržíme, musíme nést následky. Storno poplatky jsou oprávněné, otázkou však je, v jaké výši. Při…
Zima ještě není ani v polovině, ale už nyní začíná období plánování letních dovolených. Řeší se výběr destinace i způsob, jak dovolenou pojmout. Nabízí se zájezd od cestovní kanceláře i výlet po vlastní ose. Důležité je však také zvážit, jak je v těch-to případech spotřebitel chráněn. ESC poradí na blížících se veletrzích cestovního ruchu v Praze a Jablonci nad Nisou. Stánek Evropského spotřebitelského centra najdou…
Přeshraniční nákupy po internetu jsou pro spotřebitele stále atraktivnější, ani tento typ nákupů se ale neobejde bez problémů. Během let 2012 a 2013 zaznamenala síť Evropských spotřebitelských center (ESC) přes 40 tisíc stížností týkajících se právě online nakupování. Nově zveřejněná zpráva ESC hovoří také o tom, že se jedná o jednu z hlavních oblastí případů bezplatně řešených v rámci této sítě.…