Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC pro epravo.cz: Nebezpečí škody na věci – poškození zboží ze zásilkového prodeje během přepravy

V diskusi nad nedostatky nového občanského zákoníku se objevuje i téma přechodu rizika vzniku náhodné škody na zboží dodávaném spotřebiteli při zásilkovém prodeji s využitím dopravce. Kdo má odpovídat za náhodné poškození, zničení nebo i ztrátu věci objednané po internetu, z katalogu nebo po telefonu na cestě od prodávajícího ke spotřebiteli? Celý příspěvek Mgr. Kláry Balabánové (Evropské…

Poplatky při zrušení ubytování

Tuto zimu se lidé obraceli na ESC mimo jiné kvůli sporům o výši storno poplatků za zrušené ubytování v hotelu či penzionu především v Alpách. Částka, kterou měli zaplatit, jim přišla vysoká, protože se téměř rovnala ceně pobytu. Je ale třeba si uvědomit, že smlouvy se mají dodržovat, a pokud je nedodržíme, musíme nést následky. Storno poplatky jsou oprávněné, otázkou však je, v jaké výši. Při…

ESC bude radit na veletrzích

Zima ještě není ani v polovině, ale už nyní začíná období plánování letních dovolených. Řeší se výběr destinace i způsob, jak dovolenou pojmout. Nabízí se zájezd od cestovní kanceláře i výlet po vlastní ose. Důležité je však také zvážit, jak je v těch-to případech spotřebitel chráněn. ESC poradí na blížících se veletrzích cestovního ruchu v Praze a Jablonci nad Nisou. Stánek Evropského spotřebitelského centra najdou…

ESC: Nejčastější problémy při nákupu online v EU

Přeshraniční nákupy po internetu jsou pro spotřebitele stále atraktivnější, ani tento typ nákupů se ale neobejde bez problémů. Během let 2012 a 2013 zaznamenala síť Evropských spotřebitelských center (ESC) přes 40 tisíc stížností týkajících se právě online nakupování. Nově zveřejněná zpráva ESC hovoří také o tom, že se jedná o jednu z hlavních oblastí případů bezplatně řešených v rámci této sítě.…