Komerční neboli rozšířené záruky na jednotném trhu EU nemusejí být tím, čím se zdají. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) provedla 342 šetření v 25 zemích, prověřila 104 webových stránek, kontaktovala 127 obchodů a provedla internetový průzkum mezi 543 spotřebiteli se zkušeností s komerční zárukou. Výsledky ukázaly, že ne všechny jdou nad rámec zákonné záruky a že některé mají řadu omezení, například platí…
Počet stížností na jednání internetových seznamek ze zemí EU v poslední době opět velmi vzrostl. Vedle zavádějících cen a neúplných služeb se uživatelé nejčastěji setkávají s takzvaným automatickým prodloužením smlouvy, a tedy s hrozbou výrazného prodražení využité služby. Jak se vyhnout nemilému překvapení? Nabídky na využití služeb online seznamek „na zkoušku“ jsou obyčejně inzerovány na krátkou…
K řešení sporů s internetovými prodejci mohou spotřebitelé od února využívat elektronickou platformu ODR. Podnikatele mohou pomocí tohoto elektronického formuláře kontaktovat napřímo se svojí stížností, nebo v případě, že předtím neuspěli s klasickou reklamací. Následné řízení vedené některým ze subjektů mimosoudního řešení sporů ADR má trvat maximálně 90 dní a je pro obě strany bezplatné.…
Plánování letních dovolených začíná. Někteří lidé chtějí ušetřit, a tak uzavřou zdánlivě výhodnou smlouvu na mnohaletý pronájem apartmánu ve slunné destinaci na určitý termín. Pokud člověk natrefí na férového pronajímatele, může jít o dobrou věc. Tato oblast ale láká i mnoho nepoctivců, kteří chtějí spotřebitele podvést. Proto nabízíme tipy, jak jim nenaletět. Porozumět podmínkám dlouhodobých dovolenkových závazků,…