Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Přes 60 % sporů vyřešeno smírně

Pokud je spotřebitel krácen na svých právech a nedokáže problém s podnikatelem vyřešit po vlastní ose, nemusí se hned obracet na soud, ale může využít některou z forem mimosoudního řešení sporů. Jednou z nich je bezplatná pomoc sítě Evropských spotřebitelských center (ESC), jejíž česká pobočka loni pomohla smírnou cestou vyřešit téměř dvě třetiny sporů spotřebitelů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska a…

Aktualizace softwaru v digitálním zboží

Vítané úpravy přinesla novela českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. V lednovém vydání dTestu jsme se věnovali především nově definovaným právům spotřebitelů při nakupování zboží. Nyní se dotkneme výrobků s digitálními vlastnostmi v souvislosti s dosavadní prací sítě Evropských spotřebitelských center. Věcí s digitálními vlastnostmi se rozumí například chytré hodinky,…

Přesnější ochrana spotřebitele

Už jsou tady – nová práva spotřebitelů platí od ledna 2023! Pokud prodejce nedodá zboží do 30 dnů ani po výzvě, spotřebitel může odstoupit od smlouvy. Na druhé straně je spotřebitel povinen dodaný výrobek převzít. Tuto i další změny přicházejí díky novelizaci českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. Při dodávání prodané věci je podnikatel nově povinen ji dodat nejpozději do 30…

Speciální adventní kalendář dává 24 tipů na bezpečné nákupy online

(7. prosinec 2022) Spotřebitelé mohou využít každodenní tipy na bezpečné online nakupování a informace o právech při cestování v EU. Stačí sledovat účty Evropského spotřebitelského centra ČR na twitteru a facebooku a každý den pomyslně otevřít okénko speciálního adventního kalendáře s právy nakupujících pro případ, že prodejce nepošle zboží, nebo neposkytne dobrou službu. Síť Evropských spotřebitelských center…