Novinky
ODR: Nová platforma pro řešení sporů online
K řešení sporů s internetovými prodejci mohou spotřebitelé od února využívat elektronickou platformu ODR. Podnikatele mohou pomocí tohoto elektronického formuláře kontaktovat napřímo se svojí stížností, nebo v případě, že předtím neuspěli s klasickou reklamací. Následné řízení vedené některým ze subjektů mimosoudního řešení sporů ADR má trvat maximálně 90 dní a je pro obě strany bezplatné.…
Vyhněte se problémům s timesharem
Plánování letních dovolených začíná. Někteří lidé chtějí ušetřit, a tak uzavřou zdánlivě výhodnou smlouvu na mnohaletý pronájem apartmánu ve slunné destinaci na určitý termín. Pokud člověk natrefí na férového pronajímatele, může jít o dobrou věc. Tato oblast ale láká i mnoho nepoctivců, kteří chtějí spotřebitele podvést. Proto nabízíme tipy, jak jim nenaletět. Porozumět podmínkám dlouhodobých dovolenkových závazků,…
Zakoupeno v zahraničí, reklamováno doma
Mnozí našli pod stromečkem dárky zakoupené během adventu v sousedních zemích a začali je užívat. Co když se pokazí? Euro-záruka ze zákona neexistuje, někteří podnikatelé ale zboží zakoupené v jiné zemi Evropské unie umožňují reklamovat i v České republice. Ovšem to může mít svá úskalí. Záruku si nečekaně vyzkoušela česká spotřebitelka, které praskla po celé šířce podrážka u boty zakoupené v páru za 530 eur v Berlíně…
Nákup v zahraničí zvažujte také dle druhu zboží
Při hledání lepších cen zboží na jednotném trhu je vhodné dobře zvážit i řešení případných problémů následujících po samotném nákupu v jiné zemi EU. Někteří prodejci, především ze sousedních zemí, se totiž občas k podaným reklamacím staví neochotně – ačkoliv původně slibovali, že problémy přijedou řešit ke spotřebiteli domů do Česka. Tyto případy se často týkají například kuchyňských linek, sedacích souprav a…