Evropská komise dnes oznámila soubor opatření, jejichž účelem je zajistit cestujícím v letecké dopravě v případě zdržení na letišti nová a lepší práva na informace, péči a přesměrování. Zároveň budou zavedeny lepší postupy pro vyřizování stížností a opatření v oblasti prosazování, aby cestující mohli skutečně získat práva, na která mají nárok. Návrh nyní na evropské úrovni čeká dlouhý legislativní proces. Návrh…
Vaše odpovědi na několik otázek mohou pomoci kvalitnějším výsledkům průzkumu, který nyní provádí síť Evropských spotřebitelských center mezi uživateli internetu po celé Evropě. Průzkum se týká povědomí o známkách důvěry pro internetové obchody a zúčastnit se ho můžete zde. Za Vaše přispění budeme velmi vděční.
Při zpoždění letu o 3 nebo více hodin na příletu má cestující právo na paušální náhradu škody ve výši 250 až 600 eur ze strany letecké společnosti. Tak rozhodl v říjnu Soudní dvůr Evropské unie, a potvrdil tak svůj výklad unijního práva z roku 2009 v případu Sturgeon. Toto pravidlo se vztahuje na aerolinie se sídlem v EU a na lety mimoevropských dopravců operované z letišť na území Unie. V tiskové zprávě Soudního…
Dnes je kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261…