Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Víte, co je známka důvěry, neboli trustmark? Odpovězte v našem průzkumu

Vaše odpovědi na několik otázek mohou pomoci kvalitnějším výsledkům průzkumu, který nyní provádí síť Evropských spotřebitelských center mezi uživateli internetu po celé Evropě. Průzkum se týká povědomí o známkách důvěry pro internetové obchody a zúčastnit se ho můžete zde. Za Vaše přispění budeme velmi vděční.

Rozsudek SDEU: při zpoždění letu o 3 hodiny máte nárok na náhradu škody

Při zpoždění letu o 3 nebo více hodin na příletu má cestující právo na paušální náhradu škody ve výši 250 až 600 eur ze strany letecké společnosti. Tak rozhodl v říjnu Soudní dvůr Evropské unie, a potvrdil tak svůj výklad unijního práva z roku 2009 v případu Sturgeon. Toto pravidlo se vztahuje na aerolinie se sídlem v EU a na lety mimoevropských dopravců operované z letišť na území Unie. V tiskové zprávě Soudního…

Při stávce zaměstnanců se aerolinie musejí o pasažéry postarat

Dnes je kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261…

ČOI: Nekalé obchodní praktiky na předváděcích akcích vedou

Níže vybíráme z tiskové zprávy České obchodní inspekce, tedy hostující organizace ESC. (Praha, 18. duben 2013) „Nekalých obchodních praktik na předváděcích akcích, včetně agresivních, přibylo,“ konstatoval ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský poté, kdy se seznámil s výsledky kontrol ČOI za 1. čtvrtletí. Odsoudil opakovaně formy poškozování spotřebitelských práv, zejména fiktivní výhry, za které musí výherci…