Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Víc práv pro cestující v letecké dopravě – podle návrhu Komise

Evropská komise dnes oznámila soubor opatření, jejichž účelem je zajistit cestujícím v letecké dopravě v případě zdržení na letišti nová a lepší práva na informace, péči a přesměrování. Zároveň budou zavedeny lepší postupy pro vyřizování stížností a opatření v oblasti prosazování, aby cestující mohli skutečně získat práva, na která mají nárok. Návrh nyní na evropské úrovni čeká dlouhý legislativní proces. Návrh…

Při stávce zaměstnanců se aerolinie musejí o pasažéry postarat

Dnes je kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261…

ČOI: Nekalé obchodní praktiky na předváděcích akcích vedou

Níže vybíráme z tiskové zprávy České obchodní inspekce, tedy hostující organizace ESC. (Praha, 18. duben 2013) „Nekalých obchodních praktik na předváděcích akcích, včetně agresivních, přibylo,“ konstatoval ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský poté, kdy se seznámil s výsledky kontrol ČOI za 1. čtvrtletí. Odsoudil opakovaně formy poškozování spotřebitelských práv, zejména fiktivní výhry, za které musí výherci…

Informace pro turisty o situaci na Kypru

Před nadcházející turistickou sezonou přišly následující informace od partnerského ESC Kypr. Na Kypru lze bez problémů platit kartou a vybírat peníze. Památky jsou otevřené jako obvykle a případné stávky, které by ohrozily chod země nebo ovlivnily dovolenou jejích návštěvníků, nejsou očekávány. Nebyly zaznamenány problémy se zásobami potravin, léků ani pohonných hmot. Přítomní turisté neinformovali o žádných…