Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak po hořkém návratu z dovolené podat stížnost na ubytovatele

Švábi pod postelí, plíseň v koupelně, špína v kuchyňce, a k tomu pod okny zápach popelnic ze zadního traktu budovy, ač byl slíben výhled na moře. Kdo se s tímto setkal na dovolené, jistě hudroval. Ale to nestačí. Je nutné se ozvat a požadovat nápravu nebo alespoň slevu z ceny pobytu. Po návratu z dovolené se někteří spotřebitelé ptají, jak to učinit a jak dlouho od skončení dovolené mohou stížnost podat. Obecně…

Eurokomisařka Jourová dnes navštívila ČOI a ESC

Věra Jourová je první eurokomisařkou, která pracovně navštívila českou pobočku sítě Evropských spotřebitelských center (ESC). Témata dnešního jednání s Mojmírem Bezecným, ústředním ředitelem České obchodní inspekce, při níž ESC ČR působí, a ředitelem centra Tomášem Večlem se týkala přeshraniční spolupráce při ochraně práv spotřebitelů na jednotném trhu. Práva spotřebitelů na jednotném trhu jsou jednou z priorit…

Spory s prodejci z EU pomáhá řešit síť ESC už 10 let

Více než 650 000 kontaktů se spotřebiteli zaznamenala síť Evropských spotřebitelských center během deseti let své existence. Jejích 30 poboček bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Počet řešených stížností a žádostí o informace rok od roku roste, nejčastěji se týkají letecké dopravy a nákupů přes internet. Smírného mimosoudního řešení je dosaženo u více než dvou…

Aplikace ECC-Net: Travel - titulní strana

Fráze pro reklamace v 25 jazycích přímo v mobilu

Kdo si chce na dovolené v Evropě umět poradit v každé situaci, měl by si do svého mobilního zařízení bezplatně stáhnout aplikaci „ECC-Net: Travel“. Obsahuje nejen podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zpoždění letadla či trajektu nebo problémy s ubytováním, ale nabízí i konkrétní fráze, jak se o svá práva přihlásit v mateřštině obchodníka, a to v 25…