Kdo má problém s podnikatelem z jiné země EU, obrací se na Evropské spotřebitelské centrum ČR. To loni zaznamenalo 1117 spotřebitelských kontaktů, tedy o 10 % víc než v roce předchozím. Nejčastěji jde o spory s leteckými dopravci a internetovými obchody, stále častěji pak i s ubytovateli a online seznamkami. Centrum o tom informuje u příležitosti dnešního Světového dne spotřebitelů. Počet případů roste tímto tempem…
Mnoho spotřebitelů stále přichází o své peníze proto, že nakupují v e-shopech, které neuvádějí žádné kontaktní údaje ani podmínky nákupu. Přitom jde o základní znak podvodu nebo neférových obchodníků, kteří zaplacené zboží buď nepošlou vůbec, nebo v nízké kvalitě. Při Dni bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 7. února, Evropské spotřebitelské centrum varuje: kdo nenabízí existující kontaktní adresu, není…
Chcete si objednat ubytování po internetu? Buďte opatrní. Podvodné nabídky ubytování mohou být poměrně sofistikované a těžko odhalitelné. Podvodníci zneužívají i velké seriózní servery zprostředkující ubytování. Jak předejít nepříjemnému překvapení a finančním ztrátám? Představte si tuto běžnou situaci: vybíráte si z internetových nabídek ubytování, klikáte z jednoho webu na druhý, až se dostanete k inzerátu na…
Kdo se chystá na dovolenou nebo si ji chce teprve zajistit na poslední chvíli, měl by mít na paměti sedm rad Evropského spotřebitelského centra, na co rozhodně myslet a jak se nenechat napálit především při cestách po Evropě.