Jak se má letecká společnost bezplatně postarat o cestující v případě zrušení nebo zpoždění letu a jakou náhradu škody mohou lidé žádat, v úterý 25. června od 9 do 16 hodin na Letišti Václava Havla Praha radí pracovníci sítě Evropských spotřebitelských center (ESC). Již tradiční Den práv cestujících v letecké dopravě se tento týden uskuteční na více než 20 letištích Evropy, např. ve Vídni, Římě a…
Na co mají právo při zpoždění či zrušení letu, se mohou ve středu 11. 12. od 13.30 do 19 hodin dovědět lidé v odletové hale brněnského letiště. Evropské spotřebitelské centrum (ESC) upozorní na péči, kterou má dopravce poskytnout, na podmínky, za jakých lze požadovat paušální náhradu škody ve výši 250 až 600 eur, nebo jaká je maximální výše náhrady škody za poškozené, zpožděné nebo ztracené zavazadlo. Jednodenní…
Evropské spotřebitelské centrum v posledních měsících obdrželo řadu stížností, které se týkaly spol. RobZone GmbH registrované v Rakousku. Tato společnost působila i na českém trhu, mj. jako provozovatel internetového obchodu na adrese www.robzone.cz. Stížnosti spotřebitelů se týkaly zejména dlouhodobě neřešených reklamací robotických vysavačů. Spol. RobZone GmbH nebylo dlouhodobě možné kontaktovat na…
Cestující mají v případě významného zpoždění vlaku nárok na vrácení části ceny přepravního dokladu, i když bylo zpoždění vyvoláno zásahem vyšší moci. Vyplývá to z čerstvého rozhodnutí Soudního dvora EU. Dopravce se nemůže zbavit své povinnosti vrátit jízdné s odkazem na to, že je v případě zásahu vyšší moci zproštěn povinnosti nahradit škodu způsobenou zpožděním. Nařízení o právech a povinnostech cestujících v…