Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Aby seznamování online nezklamalo

Seznamování přes internet je dnes běžné. S vidinou nové lásky ale řada lidí naletí neférovým praktikám. Některé servery, včetně těch se sídlem mimo EU, například ve Švýcarsku, nadále lákají uživatele na zkušební členství nebo slibují „ověřené“ profily. Ve skutečnosti ale často jen chtějí, aby se lidé upsali k placení výsledně vysokých částek za automaticky prodlužované členství. Jak je odhalit, se dozvíte v tomto…

Letíme levně – ale opravdu?

Slibují výhodné ceny, rychlý nákup a snadné odbavení. Jenže realita může vypadat jinak, když letenku za pár stovek může snadno zdražit nečekaný příplatek. Stačí jedno kliknutí navíc, chybějící či nejasná informace, chyba systému online odbavení nebo komplikace s velikostí zavazadla. Spotřebitel, který si koupil dvě zpáteční letenky do Říma a zvolil variantu s příručním zavazadlem, si chtěl 31. prosince odbavit…

Jak na proud nevyžádaných balíčků z Polska

Polská společnost Stander Sp. z o.o. se v posledních letech dostala do hledáčku spotřebitelských organizací kvůli svým obchodním postupům, které mnohdy vedou k poškození zákazníků, především seniorů. Evropské spotřebitelské centrum (ESC) eviduje stovky případů zasílání nevyžádaných zásilek a požadavků na uhrazení stovek až tisíců korun či neochoty vrátit peníze za vrácené zboží. Mezi nejčastější problémy patří…

Manipulace dětmi v online hrách

Online hry jsou velmi populární mezi dětmi i mezi dospělými. Mnohé nabízejí zábavu zdarma, ale zato obsahují skryté nástrahy manipulativních marketingových technik. Síť Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) se proto zapojila do kampaně AdWiseOnline, která má za cíl upozornit na tyto taktiky a naučit spotřebitele, jak se jim bránit. Manipulativní praktiky mají přimět uživatele utratit víc peněz, než původně…