Novinky
Problémy spotřebitelů v době koronavirové
Je tomu zhruba rok od prvního tzv. lock downu. Děti prvně nešly do školy, prvně zavřely malé obchody, mnozí lidé prvně nakoupili online nebo si prvně na dálku objednali oběd do práce. Ale také se rušily zájezdy, lety, zarezervovaná a již zaplacená ubytování. Vznikla řada problémů v rozsahu, který ještě měsíc předtím nikdo nepředvídal. Spory a žádosti o informace související s problémy po uzavření částí ekonomiky a…
Aktuální informace pro cestující ohledně leteckého dopravce Norwegian
V souvislosti s restrukturalizací a řešením nesplněných závazků společnosti Norwegian upozorňujeme cestující, jejichž lety byly zrušeny a jimž tento letecký dopravce doposud částku zaplacenou za letenky nerefundoval, na postup, který má pomoci se stanovením restrukturalizačního plánu. Mimo jiné jde také o refundace cestujícím za neuskutečněné lety. Spotřebitelé, kteří se domnívají, že mají nárok na vrácení peněz za…
Brexit: změny pro spotřebitele
Nakupování z britských e-shopů bylo v posledních letech pro některé české spotřebitele z mnoha důvodů atraktivní. Na otázku, jak se změnila jejich spotřebitelská práva po novoročním odchodu Velké Británie z EU, odpovídá tento článek Evropského spotřebitelského centra, které informuje o právech spotřebitelů na jednotném trhu a pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a minimálně v roce 2021…
15 let bezplatné pomoci spotřebitelům
Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…