Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Brexit: změny pro spotřebitele

Nakupování z britských e-shopů bylo v posledních letech pro některé české spotřebitele z mnoha důvodů atraktivní. Na otázku, jak se změnila jejich spotřebitelská práva po novoročním odchodu Velké Británie z EU, odpovídá tento článek Evropského spotřebitelského centra, které informuje o právech spotřebitelů na jednotném trhu a pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a minimálně v roce 2021…

15 let bezplatné pomoci spotřebitelům

Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…

Brexit: ve sporech s britskými podnikateli stále pomáhá síť ESC

Naše partnerské centrum ve Velké Británii je stále členem sítě ESC. Můžeme tedy i nadále bezplatně pomáhat spotřebitelům řešit spory s podnikateli z této země. Stávající britské spotřebitelské právo stále vychází z evropské legislativy. Evropští spotřebitelé také mohou využít systém pro mimosoudní řešení sporů ADR. Pro spory vzniklé před 31. prosincem 2020 lze užít i soudní nástroje, například Evropské řízení o…

Peníze za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce včas nedodá objednané vánoční dárky zaplacené online kartou a nevrátí peníze, může nakupujícím pomoci nástroj zvaný chargeback. Banka spotřebitele obrazně řečeno stáhne částku od banky prodejce, pokud neprokáže, že zboží doručil. Zkušenosti Evropského spotřebitelského centra ukazují, že banky svým klientům mnohdy vycházejí vstříc, i když k provedení chargebacku nejsou povinovány zákonem.…