Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Pozor! Zneužití jména ESC podvodníky

ESC zaznamenalo případy podvodného e-mailu zaslaného občanům Česka. Předmět zní: „Varování: jak získat zpět ztracené prostředky a vyhnout se podvodům“. V textu je uvedena výzva, aby se lidé obrátili na údajného „inspektora ESC“ Petra Nussera (takový člověk nikdy pro ESC Česko nepracoval a ESC ani nemá inspektory), který údajně pomůže získat zpět finanční prostředky.  Podvodný e-mail míří na…

Vánoce: sociální sítě a „mystery boxy“

Nákupy přes sociální sítě, jako je Facebook, Instagram či TikTok, se stávají čím dál populárnějšími. Stylová reklama, videa, atraktivní fotky produktů ale mohou kupující zmást, čehož zneužívají neféroví prodejci hlavně z mimoevropských zemí a podvodníci, kteří nemají v úmyslu jakékoli zboží poslat nebo zasílají výrobky zcela jiné kvality, než inzerují. Jak je poznat a nenechat se napálit? Pokud jste uvažovali o…

Jak na spory s autopůjčovnami

Půjčení auta může být způsobem, jak si při špatné dostupnosti udržitelnější veřejné dopravy usnadnit cestování. Někdy vyvstanou problémy, se kterými se na Evropské spotřebitelské centrum obracejí čeští spotřebitelé. Jak jim předcházet a jak je řešit? Po výběru autopůjčovny a konkrétního vozu si před podepsáním smlouvy se vždy seznamte s podmínky. Zjistěte si, jaké jsou podmínky pojištění, co je zahrnuto v ceně…

Připraveni na léto?

Při plánování letních dovolených v roce 2024 by spotřebitelé měli být obezřetní v několika klíčových oblastech cestovního ruchu. Na základě zkušeností spotřebitelů obracejících se se svými spory s podnikateli na Evropské spotřebitelské centrum Česko přinášíme tipy, na co pamatovat a jak se chránit před možnými problémy. Před rezervací hotelu či apartmánu si přečtěte recenze od předchozích hostů na různých…